EVENT POMYSŁEM PODSZYTY

Sala i dobre menu są jedynie podstawą – szkieletem do zbudowania spektakularnego wydarzenia, które nie tylko na długo zapadnie w pamięć uczestnikom, ale co najważniejsze odniesie właściwe cele marketingowe – postawione przed organizatorem imprezy w procesie jej planowania…
Agencje eventowe w Polsce nie mają łatwego zadania. Większość Klientów składając zapytanie, ogranicza się do … „ile kosztuje u Was zorganizowanie imprezy firmowej?”, czasem dodają „… i koniecznie z tańcami”

Bardzo trudno odpowiedzieć na to pytanie i trafić z ofertą w zakres zainteresowań danej firmy. Dlatego bardzo często organizatorzy eventów ograniczają się do mało oryginalnych elementów, takich jak występ zespołu muzycznego lub DJ, konferansjer lub grupa animacyjna.

Także w przypadku wyboru miejsca, jest to najczęściej popularny hotel bądź miejsce piknikowe. Propozycja dość bezpieczna, bazy kontaktowe u wielu event managerów pękają w szwach, a przekrój cenowy, nie tylko w skali całego kraju, ale chociażby województwa jest bardzo szeroki.
Finalnie powstaje w ostatnim czasie wiele wydarzeń o bardzo podobnym scenariuszu i zakresie atrakcji. Spotkanie jakich wiele, chodzi o to, aby „coś” było. Wiele razy spotykamy się jednak z problemem, który dotyka wiele firm – słaba frekwencja. I tutaj rodzi się pytanie, gdyby jednak zastanowić się czego pracownicy firmy oczekują, jakie są „korporacyjne zainteresowania”, albo zwyczajnie zaskoczyć ich ciekawym tematem imprezy…
Organizatorzy imprez stopniowo jednak zmieniają swój sposób komunikacji z Klientem przy tworzeniu imprezy firmowej i coraz więcej eventów organizowanych jest w oparciu o niecodzienny pomysł, którego realizacja nie musi wymagać wielkich nakładów finansowych. A co za tym idzie: najdroższych lokalizacji, celebrytów i fajerwerków. Dobry pomysł na event, perfekcyjnie zrealizowany, daje efekt w postaci pozytywnego wrażenia uczestników i odpowiedniej prezentacji firmy, która zaprasza.

Dobrym przykładem może być – niestety nie z Polski – event promocyjny firmy Samsung – ‚Samsung into your space’. Projekt wydarzenia został opracowany w najmniejszym szczególe, a wszystkie elementy – „mówiły jednym głosem”. Wspaniałe wydarzenie marketingowe, spektakularne w odbiorze. Organizatorzy mocno akcentowali stronę wizualną wydarzenia, grali na emocjach odbiorców. Scenografia opierała się na efektach świetlnych, dając wrażenie nowoczesności prezentowanych produktów. Spójność elementów tego eventu oraz szalenie kreatyna wizja projektu, spowodowały, że został on uznany za jeden z najlepszych w sezonie 2011/2012r. w Europie.

Bywa też tak, że globalne wydarzenia mają ogromny wpływ na rodzaj zamawianych imprez. Większość organizatorów już dawno temu szykowała atrakcje i scenariusze na imprezy w stylu EURO. To tak jak z popularnym programem rozrywkowym „Taniec z gwiazdami”. Już od II edycji tego programu znaczna cześć Polaków „pokochała” taniec… Miało to oczywiście swoje odbicie w tematyce imprez firmowych oraz eventów sprzedażowych…
Teraz większość polskich rodzin gra w piłkę nożną w swoich ogródkach czy na placach zabaw, firmy chętnie sponsorują szkółki piłkarskie, wspierając młodych piłkarzy w ich zamiłowaniach do tego Sportu … a my w tym sezonie robimy kolejną imprezę sportową w stylu EURO i tak jeszcze kilka miesięcy…

Do zobaczenia
Team redakcyjny Femme’ events

źródło: Best Event Awards

Categories