IMPREZA INTEGRACYJNA W STYLU … szalej z pomysłem

Niejedna firma planuje co najmniej raz w roku Event pod hasłem … impreza integracyjna dla wszystkich pracowników, nierzadko z osobami towarzyszącymi.

Najwięcej tego typu imprez odbywa się wśród firm z rejonu mazowieckiego i to właśnie te imprezy są jednymi z ciekawszych i bardziej oryginalnych w kraju. To zarówno uroczyste bale i coktajle, wystawne spotkania z klientami i kontrahentami, jak i plenerowe lub kameralne koncerty z udziałem gwiazd najwyższego formatu czy zabawne pikniki dla dzieci – oczywiście wyładowane atrakcjami i zabawami tematycznymi.

Wszystko w zasadzie zależy jedynie od kreatywności organizatora oraz firmowego budżetu na ten cel.

Coraz popularniejsze staje się nadawanie tematu eventom.

Rolą agencji eventowej jest oczywiście zadbanie o wszystkie składowe imprezy, ze szczególnym zwróceniem uwagi na konsekwentne dobieranie elementów do tematu. Oferta podwykonawców również staje się coraz bogatsza w tym względzie. Zasadniczym elementem nadal pozostaje scenografia, ale zachowania tematyki można oczekiwać również od firm cateringowych, obsługi dmuchańców i urządzeń rekreacyjnych.

Mimo tak szerokich możliwości zachowanie tematyczności imprezy często budzi wątpliwości. Niektóre agencje za zupełnie wystarczające uważają elementy podstawowe , na dodatek „w typie”, „w klimacie”, „nawiążemy do…”  Za to cena będzie przystępna…

Niestety tym sposobem dajemy broń do ręki tym, którzy mówią, że wszystko już było. Może stąd słaba frekwencja pracowników na imprezach firmowych, na którą tak często narzekają szefowie.

Jeśli spotkanie firmowe ma rzeczywiście spowodować, że pracownicy będą je wspominać jeszcze przez długi czas, warto zaplanować event, złożony z elementów oryginalnych i  zaskakujących.

Sprawa pierwsza to wnętrze odpowiadające charakterowi eventu.  Można oczywiście założyć, że przemiany dokonamy za pomocą samej scenografii.  Niestety wiemy, że nie wszędzie scenografia „dociera”  i pozostają pomieszczenia, które obronią się tylko jeśli nie potrzebują zmian by pozostać w założonym  temacie.

Kwestia druga to kostiumy w których pojawiają się osoby prowadzące imprezę. Popularne sklepy z artykułami imprezowymi proponują ogromną ilość kostiumów, ale niezwykle trudno wybrać spośród nich produkty o przyzwoitej chociażby jakości.  Warto postarać się więc bardziej kompletując stroje dla konferansjera czy animatorów. Dzięki temu, że będą niezwykle atrakcyjni wizualnie, goście dużo chętniej wezmą udział w zaplanowanych zabawach i konkursach, czy choćby skorzystają z przygotowanych dla nich gadżetów.

Dołóżmy do tego jeszcze muzykę, która doskonale buduje nastrój oraz catering, który coraz częściej proponuje nie tylko menu  idealnie dobrane do tematu, ale również cały wystrój stołu.

I kwestia kluczowa – scenariusz imprezy. Nie wystarczy tu niestety zaproponować konkursów „samograjów”, które sprawdzają się na każdej imprezie. Spójność, spójność i jeszcze raz spójność.     Tu już rozpoczyna się już zadanie działu kreatywnego, który powinien starannie zastanowić się nad specyfiką firmy, szczeblem kariery pracowników i korzyściami, których oczekuje Klient. Dobierając aktywności na tej podstawie agencja ma szansę osiągnąć naprawdę zaskakujące wyniki.

Warto dokładnie przemyśleć również kwestię głównej atrakcji imprezy. Agencje artystyczne mają w swoim portfolio niezliczoną ilość propozycji, a przy tym podchodzą do programu bardzo elastycznie. Warto więc zadać sobie trud i w porozumieniu z artystami dokonać  takich modyfikacji , które sprawią, że goście eventu będą trwać w przekonaniu, że program przygotowano specjalnie na ich imprezę.

A o to nam przecież chodzi – nasi goście zawsze są wyjątkowi!

Categories