Jak ugryźć temat … eventu dla kobiet

Większość dużych i średnich agencji na rynku posiada w porfolio co najmniej jeden projekt skierowany do kobiet, jestem pewna. Nasza Agencja Femme Events ma ich już kilka. Pytanie nie brzmi ile, ale jakie były to realizacje. Kobieta jako uczestnik eventu przybiera różnorodne funkcje, a tym samym staje się odbiorcą różnych komunikatów formułowanych podczas tych wydarzeń. Jest konsumentem, jest biznesmenem, ekspertem, matką konsumenta lub jego żoną.

Eventy konsumenckie, sprzedażowe, które oferują produkty „kobiece”  w swoim scenariuszu zawierają wiele elementów charakterystycznych dla projektów typowo kobiecych, pomimo, iż często uczestnikami takiego eventu są również mężczyźni. Jednak sam produkt i jego pozycjonowanie niejako wymusza „styl” eventu.

Kongresy i uroczyste gale kierowane typowo do kobiet, akcje społeczne i kampanie na rzecz „płci pięknej” to wydarzenia typowo budowane w oparciu  koncept kobiecości.

Wiele spośród eventów kierowanych do innych grup, ostatecznie w swej formie komunikuje się z kobietami. Niektóre marki dziecięce, albo typowo męskie, wpływają na swój wizerunek poprzez zwrócenie uwagi właśnie kobiet. Dlaczego? To właśnie kobiety są w większości gospodarstw domowych inicjatorkami decyzji zakupu. Dlatego wielu producentom zależy na stworzeniu odpowiedniego konceptu wydarzenia, w taki sposób, aby to właśnie kobieta jako odbiorca eventu poczuła się doceniona.

Oferta w branży eventowej jest bardzo szeroka. Liczy się pomysł i kreatywność agencji, ostatnio również i sama nie wiem czy zachowałam odpowiednia kolejność – cena. W ostatnim czasie pojawiły się w branży agencje dedykujące swoją ofertę w zakresie PR oraz Event Marketingu przede wszystkim kobietom.

Z naszego eventowego podwórka wbiła mi się w pamięć realizacja, która zaskoczyła mnie pozytywnie, miała nietypowy przebieg, a jej przygotowanie wymagało precyzji i „szczególanctwa”. Nasze Klientki, właścicielki dobrze prosperującej firmy zleciły nam zorganizowanie swoich 40 urodzi oraz 25 rocznicy ich przyjaźni. Wydarzenie jak najbardziej marketingowe. Wśród gości zaproszonych na przyjęcie do specjalnie na tą okazję wynajętego zabytkowego dworku zjechali pracownicy i najważniejsi kontrahenci firmy jubilatek. Odpowiednio dobrana scenografia, prowadzenie imprezy oraz bardzo kobieca i zmysłowa oprawa artystyczna – to przemyślany koncept wizerunkowy, który powstał we współpracy z założycielkami firmy. Postanowiły w bardzo kobiecy i subtelny sposób pokazać siłę swojego biznesu zbudowanego na mocnych filarach ich porozumienia i długoletniej przyjaźni. Realizacja zakładała symbolikę przekazu, dlatego każdy element podczas eventu był przemyślany i odpowiednio osadzony w scenariuszu imprezy.

Categories